Login

6. A

Přírodopis a zeměpis 6. 4. - 10. 4.

Tenhle týden nebudete mít tolik práce, budu ráda, když si zjistíte pár informací o Kroužkovcích. Jsou to velmi zajímaví tvorové. Žížaly jistě znáte, předpokládám, že ale nevíte, jak až moc skvělými pomocníky v přírodě jsou. 
 úkoly: 1) udělejte si výpisky (str. 63 - 65 v učebnici), zase jen stručně, jednotlivé skupiny, zástupci, stavba těla a rozmnožování
           2) pusťte si video Tajný život pod zemí - (8.-13. minuta)
https://www.youtube.com/watch?v=SCtn-ZimlTM

( pokud by vás video zaujalo, kouknětě i dál, je tam spousta zajímavých dat ohledně dalších skupin bezobratlých živočichů, o půdě, která byla naším tématem v zeměpise a obecně o vztazích v přírodě :) ).
           3) zkuste si pro sebe odpovědět na následující otázky týkající se měkkýšů ( budou se vám hodit do testu příští týden)
       a) Kdo má ulitu a kdo lasturu a jaký je mezi těmito schránkami rozdíl?
       b) Jak vznikají perly a k čemu se využívají?
       c)  Které druhy měkkýšů lidé konzumují?
       d) Která skupina měkkýšů je nejdokonalejší a čím?

Zeměpis: 1) opakujte si, co jste zjistili o půdách minulý týden a opět doporučuji dokument Tajný život pod zemí ( Info o půdě zejména od 22. minuty)

Týden od 30. 3. do 3. 4. 2020

Český jazyk

Trénujeme pravopis - především shodu Př s Po (platí pro sloveso v minulém čase)
1. úkol: učebnice str. 70, cv. 2 - z každého sloupce vyber 2 příklady, vymysli větu a napiš ji do sešitu tak, aby sloveso bylo v min. čase (rozhodni se pro správnou koncovku)
2. úkol: pracovní sešit str. 36 cv. 5 a) - nejdřív označ podmět
Pošlete mi úkoly vypracované a dozvíte se, jestli jste pracovali úspěšně nebo jestli je potřeba něco vylepšit.

Trénujte zde: 
http://dum.zsamskrovi.cz/cj-test-vy_32_inovace_133

https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-shoda-podmetu-s-prisudkem-2-uroven/7768

Zeměpis

Od začátku roku zkoumáme zemi. Už známe atmosféru - plynný obal země, hydrosféru  - zahrnující veškerou vodu na planetě, biosféru - tedy to, co kde žije a roste. Poslední sférou, kterou jsme se ještě v našem zkoumání planety nezaobírali je pedosféra. Ta zkoumá půdu, její vlastnosti a význam. Zjistěte na stranách 46-47 v učebnici co je to půda a jaké máme půdní typy. Která půda je důležitá pro růst plodin a  kterou využíváme jinak. Zkuste si pro sebe odpovědět na otázky na straně 47.

Vyplňte taktéž test z klimatických pásem a hydrosféry na tomto odkazu:
https://www.survio.com/survey/d/S5T1B4Y7M5G3N1I1F

Přírodopis

odkaz na testík naleznete zde:  
https://www.survio.com/survey/d/H9Z1X7W6C9O8X6K9E
dostupný bude do pátku 3.4.

Naším dalším tématem jsou měkkýši. A nejmenují se tak jen náhodou. Důvod, proč tomu tak je naleznete v učebnici na straně 58. Dělí se na tři skupiny: plže, mlže a hlavonožce a vaším úkolem bude jednotlivé skupiny popsat, znát pár zástupců a jejich význam v přírodě a pro člověka. (Veškeré informace naleznete v učebnici na straně 58 - 62. Stačí velmi stručně, nepřehánějte to s vypisováním úplně všeho).

zde náměty na zajímavá videa týkající se měkkýšů
a) https://www.youtube.com/results?search_query=perlova+farma - získávání perel, obrázek o způsobu si udělejte sami
b) https://www.youtube.com/watch?v=E3N0i_KM8cI - chobotnice jsou velmi inteligentní tvorové, zde vidíte útek z lodi
c) https://www.youtube.com/watch?v=8-E7EpQ9PFs

Fyzika

Skládání sil
Koukněte se na následující video, na konci si video zastavte a do sešitu si z obrazovky zapište a nakreslete jak se tvoří rovnoběžník sil.
https://youtu.be/UgjMbvR8sjg

Matematika

Zdravím vás a posílám práci na tento týden. Budeme trénovat společné dělitele a násobky ;-)

Mějte se moc hezky a opatrujte se. JM

Dějepis
Přesouváme se z Asie /od starověké Indie a Číny/ do Evropy, konkrétně na jih, do Řecka.
PS - str. 29/ cv.1,2,3,4   a   str. 30/ cv.5,6,7,8
https://www.youtube.com/watch?v=Bwy2Q3e4rNA&t         Starověké Řecko - Kréta - Mínojská kultura
https://www.youtube.com/watch?v=B5SqBtHbMh8            Řečtí bohové
Zápis do sešitu :
Starověké Řecko
- první evropská civilizace - Egejská oblast - hornatá krajina - horká léta a mírné zimy
- obyvatelé - nazývali se Hellénové (svou zemi Hellas)
  zemědělci - pěstování obilí, vinné révy, oliv, chov ovcí a koz
- rozvoj řemesel a obchodu, bronzové výrobky (dovoz : měď, cín, polodrahokamy,slonovina
                                                                     vývoz : hotové výrobky, ovčí vlna,víno a olivový olej)
Kréta
- Mínojská civilizace a kultura (20.-14.st. př.n.l.),hl. město Knóssos - přepychové paláce (na stěnách fresky),
  palác v Knóssu více než 1000 místností, místy 5 pater (připomínal labyrint)
- palácové hospodářství - nejen sídla vládců - i střediska řemesel a skladiště
- posvátné zvíře býk 
- zánik této civilizace v důsledku zemětřesení a vpádu Achájů

Chválím ty, kteří mi již práci poslali. Stále nemám ode všech zpětnou vazbu, zda cvičení plní. Stačí ofotit a poslat na mail: irenapurmova@seznam.cz

 

 


Týden od 23. do 27. března

Český jazyk

Tento týden stále ještě trénujeme, co dělat, když potřebujeme napsat koncovku slovesa. Jak na to?
Nejdřív se podíváme na čas. Pokud je sloveso v čase přítomném nebo budoucím (Pepička to neví, ale až to bude vědět, tak nám to poví.) - píšeme měkké i.
Pokud je přísudek v minulém čase, hledáme podmět a podle rodu zvolíme koncovku i/y nebo -a (v rodě středním). To už umíme.

Dneska se podíváme na pár zajímavých podstatných jmen:
slovo dítě je v čísle jednotném rodu středního. V čísle množném přechází k rodu ženskému (TY děti), tak v Př v minulém čase píšeme -y.
Př: Odpoledne běžely děti na hřiště. - Po = děti, Př = běžely (sloveso v minulém čase, Po je rodu ženského)
To samé platí i pro podstatná jména oči, uši. Př: Foukal vítr, tak mě večer bolely uši.

Pokud je Po nevyjádřený a podle tvaru slovesa nebo z předchozí věty víme, že jsme to my, vy, oni - píšeme v Př v minulém čase -i
Př: V neděli jsme s tátou upekli výborný koláč.  Př: upekli jsme   Po: nevyjádřený - my

Najdi a trénuj:

https://www.umimecesky.cz/cviceni-shoda-prisudku-s-podmetem

Vypracuj v pracovním sešitě na str. 15 cv. 4 a pokud máš možnost, pošli ke kontrole a konzultaci na můj e-mail: kolarova.skola@seznam.cz či na skupinu na Messengeru, kterou založila Adélka.

Pokud si s něčím nebudeš vědět rady, napiš a ptej se! 

Anglický jazyk

Pracujte s učebnicí na  str. 60 a 61. Poslechněte si slovíčka - zvířátka na farmě a správně opakujte.Stejně tak i přídavná jména. Poté pracujte se cv.3 - Přečtete si věty,slova zvýrazněná zeleně si přeložte do českého jazyka a zkuste si odpovědět na otázky pod textem od a-e. Zkoušejte si ústně, nikam do sešitu nepište. Trénujte si mluvení. Pak se podívejte na cvičení 4 - každý obrázek zvířátka zkuste popsat.

Další na co se podívate, je stupňování přídavných jmen. Zatím je to první a druhý stupeň. Tabulku máte na str. 61 v učebnici. Tato přídavná jména se naučíte. Všimněte si, že druhý stupeň se tvoří pomocí koncovky ER. Pokud přídavné jméno končí na Y mění se na I. Všechna pravidla najdete v PS na str. 14 v druhém díle PS. Pořádně si stránku pročtěte a udělejte si krátké výpisky do školního sešitu. Vyberte si třeba 4 přídavná jména, vystupňujte a poté zapište do sešitu i pravidla.

Práce v PS: str. 12 cv.1,2 str. 13 3,4,5   - cvičení buď ofoťte a zašlete na mail, nebo jen napište zda máte vypracováno.

Pro zlepšení vaší angličtiny, procvičení a zpestření doporučuji  internetovou stránku www.monkeyenglish.cz, videa jsou volně dostupná bez hesla.Další možnosti je také třeba www.helpforenglish.cz

Ráda bych také upozornila na internetovou adresu elingo.cz. Po dobu nouzového stavu je tato stránka zcela zdrama přístupná. Je to zase jedna z dalších možností.

Doufám, že vám to zpříjemní chvíle doma při přípravě. Pokud by kdokoli z vás měl nějaké dotazy, klidně napiště na školu online.

Držte se, hlavně ať jste všichni zdraví.

učitelka aj





Český jazyk


Připomeňte si téma základní skladební dvojice - uč. str. 68. Přísudek jsme spolu natrénovali, podmět najít umíte, pokud je ve větě přímo napsaný. Může se ale stát, že i když není přímo ve větě vyjádřený, i tak ho pomocí první pádové otázky najdeme. Jak je to možné? Sledujte příklad:

Odpoledne vyrazil Jirka na hřiště.   Př - vyrazil, Po - Jirka

Zapomněl si doma klíče. Př - zapomněl si, Po - kdo, co si zapomněl? Jirka - je známý z předchozí věty. Označujeme ho jako podmět nevyjádřený. 

Pokud je Př v minulém čase (končí na -l, -la, -lo, -li/y) a potřebujeme v koncovce i/y, hledáme podmět. Podívej se do učebnice na str. 69 b) shoda přísudku s podmětem. Zkus uč. str. 70 cv. 1 + pracovní sešit str. 36 cv. 3

Najdi a trénuj na: https://cestina4.webnode.cz/testy-pravopis/ 
Vpravo nahoře: on-line testy - skladba
-------------------------------------------------------------------------------------------

19. 3. Zdá se, že na návrat do školy si budeme muset ještě trochu počkat, proto posílám další úkoly:
Na první pádovou otázku může ve větě odpovědět víc slov. Takový Po označujeme jako podmět několikanásobný.
Př: Na výlet jeli žáci i žákyně z 6. A . Po = žáci a žákyně. Jak je to s koncovkami v přísudku v minulém čase? Podívej se do uč. str 69 - druhá část tabulky.
V uč. str. 70 vypracuj cv. 1 - najdi Př, pokud je v minulém čase, najdi Po a podle rodu podmětu doplň do koncovky -i/-y/-a. Toto cvičení vypracuj písemně, podtrhni základní skladební dvojici a pošli buď jako dokument word nebo foto na můj mail.

Buďte zdraví a veselí, trénujte každý den trochu a bude to v suchu. Usmívající se

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ahoj šesťáci,
tento týden stále ještě trénujeme, co dělat, když potřebujeme napsat koncovku slovesa. Jak na to?
Nejdřív se podíváme na čas. Pokud je sloveso v čase přítomném nebo budoucím (Pepička to neví, ale až to bude vědět, tak nám to poví.) - píšeme měkké i.
Pokud je přísudek v minulém čase, hledáme podmět a podle rodu zvolíme koncovku i/y nebo -a (v rodě středním). To už umíme.

Dneska se podíváme na pár zajímavých podstatných jmen:
slovo dítě je v čísle jednotném rodu středního. V čísle množném přechází k rodu ženskému (TY děti), tak v Př v minulém čase píšeme -y.
Př: Odpoledne běžely děti na hřiště. - Po = děti, Př = běžely (sloveso v minulém čase, Po je rodu ženského)
To samé platí i pro podstatná jména oči, uši. Př: Foukal vítr, tak mě večer bolely uši.

Pokud je Po nevyjádřený a podle tvaru slovesa nebo z předchozí věty víme, že jsme to my, vy, oni - píšeme v Př v minulém čase -i
Př: V neděli jsme s tátou upekli výborný koláč.    Př: upekli jsme         Po: nevyjádřený - my

Najdi a trénuj:

https://www.umimecesky.cz/cviceni-shoda-prisudku-s-podmetem

Vypracuj v pracovním sešitě na str. 15 cv. 4 a pokud máš možnost, pošli ke kontrole a konzultaci na můj e-mail či na skupinu na Messengeru, kterou založila Adélka.

Pokud si s něčím nebudeš vědět rady, napiš a ptej se!






Vzhledem k tomu, že do školy nemůžete chodit už druhý týden, potřebuji od vás zpětnou vazbu, zda úkoly plníte. Posílejte mi tedy prosím vyplněná cvičení z PS ofocené na můj mail: Miloslava.Matulakova@gmail.com nebo na tel.774 224 161. Prosím o napsání třídy a jména žáka, aťse v jednotlivých informacích neztrácím. Děkuji.  Některá ze cvičení budu známkovat, abychom měli dostatečné množství známek.
z minulého týdne - 16.3.-22.3. prosím o zaslání ofocené strany z Ps- str.8 cv.1 (budu známkovat)

Další info - poslech z učebnice najdete na e-mailu:brozany.jazyky@gmail.com    heslo:jazykoveda2020    Stahujte ze zpráv Bloggers 2

úkoly 16.3.-23.3
V učebnici na str. 56 a 57 - Přečtěte si bublinu co říká dívka o návštěve ZOO Praha a přeložte si. Slovíčka k lekci 3A najdete v PS na str. 66 a 67. V učebnici na str.57 zkuste pracovat s otázkami a odpovídat si na ně. př. WHAT´S JANE´S FAVOURITE PLACE IN PRAGUE?  Kouknu do bubliny - vidím že ZOO Praha - takže odpověď bude : Her favourite place in Prague is the ZOO Prague. Bohužel co se týče cv. 2 a 3 v knize odpovědi nevíte, video si těžko ukážeme. Odpověd na cv. 4 - můžete zkusit najít na netu. (např. kolik váží lev apod.)


V pracovním sešitě pracujte prosím na str. 6 a 7. Doplníte přeházená slovíčka vznikne slovo - např. OZO = ZOO atd. Pak napíšete několik zvířat, které najdeme v ZOO a pokračujete dál. zvířátka v lese, na farmě a doma. Poté v PS na str. 8 cv. 1 - dáš zvířata do správného sloupce - zvířata patřící do ZOO a do lesa. Pak cvičení 2 - dle obrázku zkusíš uhodnout o jaké jde zvíře a doplníš do vět.

Zatím nechám zadání z minulého týdne.

Matematika 16. - 20. 3. 2020

Matematika 12. - 13. 3. 2020

Komunikace přes mail janamusilkova@centrum.cz nebo přes Messenger.

Fyzika 20. 3.

Tak doufám, že jste si zopakovali co jste měli a budeme muset začít novou látku.
Tření
Prosím koukněte na následující odkaz. Snažil jsem se najít něco, kde to pro vás bude lehce srozumitelné. Jde mi o to, abyste pochopili, co tření je.
https://youtu.be/0CChJE9TVQk

Zápis do sešitu bude tento. To bych rád, abyste uměli:

Tření je fyzikální jev, který vzniká při pohybu. Setkáváme se s ním téměř pravidelně i v každodenním životě. Nutno říci, že tření je často i velmi žádané, na druhou stranu se ho někdy snažíme co nejvíce minimalizovat.

Tření je doprovázeno třecími silami. Třecí síla působí přesně v opačném směru, než síla pohybová. Pokud je třecí síla menší, než síla pohybu, výsledek je takový, že se těleso pohybuje. Pokud se třecí síla v daný okamžik rovná síle, která způsobuje pohyb tělesa, těleso se zastaví, je v klidu. Pokud by byla třecí síla dokonce větší, než síla, kterou je těleso uváděno do pohybu, tak se těleso vůbec nezačne pohybovat.

Na velikost třecích sil má vliv jednak hmotnost tělesa a dále potom stykové plochy dvou těles. Zpravidla se jedná o přisedlou vrstvu pohybujícího se tělesa a vrchní vrstvu podložky, po které se těleso pohybuje.

Dějepis

20. - 27.3.

vypracujte 2 referáty na téma „Starověká Indie" a „Starověká Čína", které mi, prosím, pošlete do 27. 3. na můj email.
Zaměřte se na :  přírodní podmínky, poloha, povrch, pohoří, řeky, pěstované plodiny, živočichové, obyvatelstvo - vrstvy, jazyk, písmo, kultura, náboženství, vynálezy a přínos pro lidstvo, zajímavosti
.......................................................................................................

13. - 20.3. 

najdete v pracovním sešitě, kde je dokončení tematu starověká Čína a souhrnné opakování Indie a Číny.
PS str. 23/cv. 1 /nápověda : Čchin, ztracené/ cv.2, cv.3    str. 24/cv. 4 + opakování cv.1,2,3 
V případě nouze se ozvěte na můj email : irenapurmova@seznam.cz

       

Zeměpis a přírodopis

Protože náš program na tyto hodiny je totožný s třídou VI. B, podívejte se na stránky této třídy, kde naleznete témata i úkoly. Zdraví Barbora Marxová

HOME ZŠ a MŠ Brozany nad Ohří
Hom ZŠ a MŠ Brozany nad Ohří

Created by © 2015 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign