Login

7.

Týden od 30. 3. do 3. 4. 2020

Fyzika 30. 3.

Zápis do sešitu:
Atmosféra (z řečtiny: atmos – pára, sphaira – koule) je plynný obal tělesa v kosmickém prostoru. Těleso může být obklopeno atmosférou pouze za předpokladu, že má dostatečnou hmotnost na to, aby plyn vázalo gravitační silou. V případě některých plynných sloučenin musí být splněna i další podmínka – dostatečně nízká teplota. Atmosféru Země tvoří z 21 % kyslík, ze 78 % dusík a 1 % zabírají vzácné plyny a ostatní prvky.
Vrstvy atmosféry:
Pod text si nakreslete obrázek z následujícího odkazu.
https://images.app.goo.gl/qeLRRyQFwZJbn1jx7

Na závěr se můžete ještě podívat na následující video.
https://youtu.be/l6Mm6-vkaus

Matematika

Všechny zdravím a v příloze posílám práci na tento týden :-) JM

Zeměpis

testík najdete na odkazu: 
https://www.survio.com/survey/d/N7O1Z9U8P7Q3E9K7R,  dostupný bude do 3.4.

Práce na týden: 1) Zakreslit pojmy do slepé mapy jižní Ameriky: buď ji najdete v pracovním sešitě nebo na http://www.zemepis.com/smjiznia.php
 
                       (pohoří: Andy, Kordilléry, Brazilská vysočina,Patagonská tabule; nížiny: Amazonská nížina, Laplatská nížina, řeky: Amazonka, Paraná; dalsí vodstvo: j. Titicaca, v.n.Itaipu; ostrovy: Galapágy, Ohňová země, Falklandy/Malvíny
                        2) Vyplňte dvojstranu týkající se andských států v pracovním sešitě, str. 30-31 ( kontrola při online hovoru)


odkazy pro případné zájemce:

a) https://www.youtube.com/watch?v=dXLzBhbBei8 - S kuchařem na cestách - Peru
b)https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095875447-cestomanie/201323232400034-kolumbie-v-rytmu-salsy/ 
- cestopis Kolumbie

Přírodopis

Milí sedmáci,

na níže uvedeném odkazu najdete test ze savčích řádů.  Stačí jen rozkliknout a test vyplnit. Test bude dostupný do pátku 3.4.

test: https://www.survio.com/survey/d/M2Z7D6T2F1J4M6V4A

Práce na tento týden: 1) zápis do sešitu na téma etologie (materiál budete mít ode mě ofocený ve společné konverzaci)
                                2) učte se kopytníky a primáty



Český jazyk

Připomeneme si, co víme o předmětu - uč. str. 82 dole
Ústně: str. 83 cv 1
Předmět procvičujte zde:

https://www.umimecesky.cz/rozbory-vetne-cleny-predmet-1-uroven/1832
https://www.umimecesky.cz/rozbory-vetne-cleny-predmet-2-uroven/1902

Písemně vypracuj a pošli: pracovní sešit str. 37 cv. 2 (Pozor, není tam moc místa, vymyslete krátké věty. Nezapomeňte napsat pád.)

Pravopis trénujte zde:
https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-koncovky-mix-2-uroven/4645

Německý jazyk

Slovní zásoba - zde:
https://www.umimenemecky.cz/slovicka-zvirata-farma?source=homepagePopular
Napište, jak to šlo.

Trénujeme situaci, jak říct, že někdo něco má/nemá.
Podívejte se do uč. str. 64 cv. 12. Najděte osoby (modré obdélníčky) a předměty (připomeňte si slovní zásobu).
Napište, kdo co má/nemá - čitelně. Nezapomeňte poslat.

Anglický jazyk

Tento týden pracujte s učebnicí na str. 60 a 61. Poslechněte si slovíčka - zvířátka na farmě a správně opakujte.Stejně tak i přídavná jména. Poté pracujte se cv.3 - Přečtete si věty,slova zvýrazněná zeleně si přeložte do českého jazyka. Zkuste si odpovědět na otázky pod textem od a-e. Zkoušejte si ústně, nikam do sešitu nepište. Trénujte si mluvení. Pak se podívejte na cvičení 4 - každý obrázek zvířátka zkuste popsat.

Další na co se podívate, je stupňování přídavných jmen. Zatím je to první a druhý stupeň. Tabulku máte na str. 61 v učebnici. Tato přídavná jména se naučíte. Všimněte si, že druhý stupeň se tvoří pomocí koncovky ER. Pokud přídavné jméno končí na Y mění se na I. Všechna pravidla najdete v PS na str. 14 v druhém díle PS. Pořádně si stránku 14 v PS pročtěte a udělejte si krátké výpisky do školního sešitu. Vyberte si třeba 4 přídavná jména, vystupňujte a poté zapište do sešitu i pravidla.

Práce v PS: str. 12 cv.1,2 str. 13 cv. 3,4,5   - cvičení buď ofoťte a zašlete na mail, nebo jen napište zda máte vypracováno.

Pro zlepšení vaší angličtiny, procvičení a zpestření doporučuji  internetovou stránku www.monkeyenglish.cz, videa jsou volně dostupná bez hesla.Další možnosti je také třeba www.helpforenglish.cz

Ráda bych také upozornila na internetovou adresu elingo.cz. Po dobu nouzového stavu je tato stránka zcela zdrama přístupná. Je to zase jedna z dalších možností.

Doufám, že vám to zpříjemní chvíle doma při přípravě. Pokud by kdokoli z vás měl nějaké dotazy, klidně napiště na školu online.

Držte se, hlavně ať jste všichni zdraví.

učitelka aj

Další info - poslech z učebnice najdete na e-mailu:brozany.jazyky@gmail.com   
heslo:jazykoveda2020    Stahujte ze zpráv Bloggers 2





Dějepis
Souhrnné zopakování tematu - Husitství - zkoukni https://www.youtube.com/watch?v=NEf2teQqP4g
Téma pro tento týden : Vláda Jiřího z Poděbrad (Stále raději uvádím dvojí číslování stránek v PS.)
Vypracuj :
PS str.36/37 Jiří z Poděbrad a Jagellonci cv. 1,2,3
k řešení cv.1 a 2 napomůže video https://www.youtube.com/watch?v=x5RwHydy4rg
cv. 3 - trasa : Praha,A,B,E,F,G,H,R,S,Praha
str.37/38 cv.4
Zápis do sešitu :
Čechy v době pohusitské a vláda Jiřího z Poděbrad
- situace v zemi : 2 církve - katolíci a kališníci; Zikmund Lucemburský - bez dědice,
po něm vládne jeho zeť Albrecht II. Habsburský (syn Ladislav se narodil po jeho smrti,zvaný proto
Pohrobek); bezvládí, spory obou církví i mezi šlechtici; do čela země se dostává
Jiří z Poděbrad - "Husitský král"(od r. 1452 zemský správce, r. 1458 králem)
- moudře vládl, vynikající diplomat - vyslal poselstvo "Z Čech až na konec světa", snažil se spojit
evrop. panovníky - neuspěl; spory s papežem - Jiřího prohlásil kacířem a vypravil proti
němu křížovou výpravu, vedl ji jeho zeť Matyáš Korvín (v boji jej Jiří zajal, po propuštění se nechá
katolíky korunovat na krále); Jiří z P. zvolil následovníky - polský rod Jagellonců, r. 1471 umírá
Chválím ty, kteří mi již práci poslali. Stále nemám ode všech zpětnou vazbu, zda cvičení plní. Stačí ofotit a poslat na mail: irenapurmova@seznam.cz





Přírodopis a zeměpis 23. - 29. 3.

Hezký den,
připomínám, že zadanou práci (výpisky) máte do konce března. Referáty měly termín 20.3., přesto mi od některých z vás nedorazily.
Zkontrolujte si školu online, máte tam známky za referáty. Pokud známku nenajdete, buďto referát od vás nedorazil, nebo se stala nějaká chyba a proto mě prosím kontaktujte buď na email nebo messenger. 
Během příštího týdne počítejte s online testem týkajícím se jednotlivých savčích řádů.
Moc děkuji za vaši odvahu pracovat takhle samostatně, a děkuji i rodičům, kteří posíláte ze svých emailů práce dětí.
Připomínám online hovor ve čtvrtek v 10:00, mějte u sebe pracovní sešit ze zeměpisu a výpisky z přírodopisu, srovnáme si důležité věci.
 S pozdravem B. Marxová

Milí rodiče a žáci,

Zeměpis: (do konce března)

Severní Amerika1) výpisky z učebnice: str. 54 -59 ( hospodářství, významná místa a obyvatelstvo USA)

                                                                           str. 60 – 61 (Kanada)    

                               2) vyplnit cvičení v pracovním sešitě:  (str. 28 -29)

                               3) vypracovat referát na libovolný stát severní nebo střední Ameriky (hlavní info, významná místa, osobnosti, hospodářství, obrázky)

!!  Referáty s vyplněnými cvičeními v pracovním sešitě budou ohodnoceny.  Vyfocený nebo elektronicky zpracovaný referát pošlete na mail: bmarxova@gmail.com do 20.3. 2020.

V případě zájmu jsou zde některé zajímavé odkazy na videa z těchto oblastí:

1)  https://www.youtube.com/watch?v=E7GwfqqqNHk – Památky starověku, Střední Amerika

2)  https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095875447-cestomanie/203562260100040-kostarika-svycarsko-stredni-ameriky/

3)  https://www.youtube.com/watch?v=2CUiZ7IduWc&t=2807s – S kuchařem kolem světa – Mexiko

 

Přírodopis: (do konce března)

1) Zpracovat výpisky z níže odeslaných obrázků: 

 
https://www.skola-brozany.cz/i-alba-material-prirodopis-296

savčí řády: Hlodavci, zajícovci, šelmy, kopytníci, kytovci, chobotnatci a primáti (Vypsat zejména hlavní znaky jednotlivých skupin, významné zástupce a kde žijí)

2) Zpracovat referát na libovolná tři zvířata z výše uvedených řádů, odeslat do 22.3. 2020. na mail bmarxova@gmail.com

                                 NEDĚSTE SE MNOŽSTVÍ, MÁTE NA TO DOST ČASU, ROZVRHNĚTE SI TO. DŮVĚŘUJU VAŠIM SCHOPNOSTEM. OPATRUJTE SE A KDYBY COKOLI, PIŠTE. B. Marxová


Matematika 23. - 29. 3. 2020

Millí sedmáci,

díky za dnešní videochat :-) Snad se nám podaří "vychytat všechny mouchy" a příště budete v plném počtu ;-)
Na tento týden máte za úkol dodělat a poslat všechny předchozí úlohy (kdo ještě nic neposlal, už by se měl HOOODNĚ snažit).
Dále se podívejte do učebnice (od strany 32) a přečtěte si výkladové příklady D, E a F k trojčlence. Zkuste se nad tím zamyslet a v pondělí bychom ji společně probrali přes messenger a ukázali si další příklady.

Děkuji vám za spolupráci a mějte se hezky. JM

Fyzika 20. 3.

Tak koukneme na Archimédův zákon. Pusťte si následující dva odkazy. Podle toho druhého se dobře učí, ale zároveň chci, abyste chápali o co jde. Znění zákona budu zkoušet.
https://youtu.be/BF49soKgUKY
https://youtu.be/UodGr6RtjNY

Těleso ponořené do tekutiny, která je v klidu, je nadlehčováno silou rovnající se tíze tekutiny stejného objemu, jako je ponořená část tělesa.

Informatika

Informatika
Zdravím a prosím o zaslání vašich referátů na předmět Informatika do mailu janamusilkova@centrum.cz - termín do 31. 3. 2020. Děkuji :-) Jana Musílková

Matematika 16. - 20. 3. 2020

Mrkněte se na https://www.youtube.com/watch?v=ryZXDoxQ_C4 :-)


Matematika 12. - 13. 3. 2020

Komunikace na mail janamusilkova@centrum.cz nebo přes Messenger.




Český jazyk

Vzpomeňte si, že najít základní skladební dvojici je užitečné, pokud je sloveso v minulém čase a potřebujeme se rozhodnout, jestli napíšeme v koncovce I/Y (viz. náš tahák). Vypracujte do školního sešitu v učebnici str. 80 cv. 5. 
Připomeňte si, co víte o dalších větných členech - začneme přívlastkem. Pracujte s uč. str. 84, písemně vypracujte v pracovním sešitě str. 37 cv. 4. Ujistěte se, že poznáte Pks a Pkn. 
Další téma přidám příští týden.

Najdi a trénuj na: https://cestina4.webnode.cz/testy-pravopis/ 

Ke komunikaci se mnou využijte školu online. Ať vám jde práce pěkně od ruky.

Hana Kolářová

20. 3.
Protože komunikace přes školu online nefunguje moc dobře, posílejte své práce buď na mail: kolarova.skola@seznam.cz nebo na messenger. Sloh - téma do pondělí: charakteristika na téma: Člověk, který mi teď (nejvíc) chybí ..... Nezapomeňte - když si s něčím nevím rady, zeptám se! Buďte fit HK

23. 3.
Ahoj sedmáci, jsem ráda, že už spolu "mluvíme" (i když ne všichni) a chválím vás, kdo pracujete. Přívlastek nám jde dobře, tak mrkneme na příslovečné určení, pořád je to připomínka z loňského roku a příprava na letošní novinku. Kromě známých druhů Pu (místa, času, způsobu, míry) letos přidáme i příčiny, podmínky, přípustky a účelu - mrkněte na:

https://zsslapanice.cz/STUD_MAT/DUMY/%C4%8Cesk%C3%BD%20jazyk/8.%20ro%C4%8Dn%C3%ADk/VY_32_INOVACE_Bk_01-11_Cj-8.pdf

Zkuste v pracovním sešitě str. 37 cv 3 - nepiště to do toho textu, najdětě skladební dvojice, ve kterých je Pu, vypište je a označte druh Pu (jako jsme to dělali ve škole na kartičkách). A pošlete práci i případné otázky. HK


Německý jazyk

Pro začátek dotrénujte slovní zásobu - mrkněte na školu online, kde podle výsledků poslední písemné práce poznáte, co je potřeba zlepšit. Připomeňte si, jak vypadá 4. pád podstatných jmen - člen neurčitý - a jak je to se záporem u podstatných jmen (kein, keine, keinen). Ujistěte se, že poznáte, kdy ve tvarech slovesa haben mizí B.

Písemný úkol bude následovat v příštím týdnu. Mrkněte na ta slovíčka, myslím to vážně.
Hana Kolářová
--------------------------------------------------------
Slovíčka jsme si připomněli, podívejte se do uč. str. 63 cv. 10 - Vyberte 6 zvířat, která má Ute a napište, jaká to jsou a jak se jmenují. Vyberte 4 a napište o sobě, jestli je také máte/nemáte nebo která byste si mít přáli. Nezapomeňte poslat!

 

Dějepis
20. - 27. 3.
vypracujte :
1) referát na téma ,,Gotická kultura" v rozsahu minimálně 200 slov, který mi, prosím, pošlete do 27.3. na můj email.
Zaměřte se na :
- časové a místní vymezení vzniku, dobu trvání
- rozšíření do celé Evropy, na naše území
- hlavní prvky a znaky gotických památek
- gotika v architektuře, sochařství, malířství, hudbě,literatuře, módě ....
- nejvýznamější gotické památky v Evropě a u nás
2) výpisky do sešitu z učebnice str. 52 - 57
V předvečer husitských válek - působení Mistra Jana Husa
Ve znamení kalicha - počátky, průběh a zánik husitství
Doporučuji text nejprve přečíst, pak se zaměřit na klíčová slova,ze kterých si výpisky zhotovíte.
3) v PS str. 34/35/ cv.1 text o Janu Husovi.
cv.2 již máme vypracováno
str. 35/36/ cv.3, cv.4, cv.5 - doplňte v
pořadí : Václav IV., Zikmund, Jan Žižka, Prokop Holý
.....................................................................................................
13.-20.3
Téma : gotická kultura - II. díl učebnice str. 18-19 a 50-51
PS str. 30/1 přiřazování pojmů
34/2 15 výrazů k tématu Mistr Jan Hus a Husitské války
38/1 najdi název 1. franc. gotické stavby + přiřaď popisky
39/2 4 prvky gotického výtvar. umění
39/3 prac. postup výroby knihy pomocí knihtisku
39/4 popis čéstí hradu Točník
+ zapiš do sešitu více informací - kde se nachází,
- kdo jej vlastnil ...
Raději jsem zapsala i zadání, pokud bychom se zase nějak rozcházeli v číslování stránek, ale mělo by to být správně.
Věřím, že vše zvládnete, přesto se mi v případě nouze ozvěte na můj email : irenapurmova@seznam.cz.

 

HOME ZŠ a MŠ Brozany nad Ohří
Hom ZŠ a MŠ Brozany nad Ohří

Created by © 2015 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign