Login

6. B

Přírodopis a zeměpis 6. 4. - 10. 4.

Tenhle týden nebudete mít tolik práce, budu ráda, když si zjistíte pár informací o Kroužkovcích. Jsou to velmi zajímaví tvorové. Žížalu jistě znáte, předpokládám, že ale nevíte, jak až moc skvělými pomocníky v přírodě jsou. 
 úkoly: 1) udělejte si výpisky (str. 63 - 65 v učebnici), zase jen stručně, jednotlivé skupiny, zástupci, stavba těla a rozmnožování
           2) pusťte si video Tajný život pod zemí - (8.-13. minuta)
https://www.youtube.com/watch?v=SCtn-ZimlTM

( pokud by vás video zaujalo, kouknětě i dál, je tam spousta zajímavých dat ohledně dalších skupin bezobratlých živočichů, o půdě, která byla naším tématem v zeměpise a obecně o vztazích v přírodě :) ).
           3) zkuste si pro sebe odpovědět na následující otázky týkající se měkkýšů ( budou se vám hodit do testu příští týden)
       a) Kdo má ulitu a kdo lasturu a jaký je mezi těmito schránkami rozdíl?
       b) Jak vznikají perly a k čemu se využívají?
       c)  Které druhy měkkýšů lidé konzumují?
       d) Která skupina měkkýšů je nejdokonalejší a čím?

Zeměpis: 1) opakujte si, co jste zjistili o půdách minulý týden a opět doporučuji dokument Tajný život pod zemí ( Info o půdě zejména od 22. minuty)

Týden 30. 3. až 3. 4. 2020

Zeměpis

Od začátku roku zkoumáme zemi. Už známe atmosféru - plynný obal země, hydrosféru  - zahrnující veškerou vodu na planetě, biosféru - tedy to, co kde žije a roste. Poslední sférou, kterou jsme se ještě v našem zkoumání planety nezaobírali je pedosféra. Ta zkoumá půdu, její vlastnosti a význam. Zjistěte na stranách 46-47 v učebnici co je to půda a jaké máme půdní typy. Která půda je důležitá pro růst plodin a  kterou využíváme jinak. Zkuste si pro sebe odpovědět na otázky na straně 47.

Vyplňte taktéž test z klimatických pásem a hydrosféry na tomto odkazu:
https://www.survio.com/survey/d/S5T1B4Y7M5G3N1I1F

Přírodopis

odkaz na testík naleznete zde:  
https://www.survio.com/survey/d/H9Z1X7W6C9O8X6K9E
dostupný bude do pátku 3.4.

Naším dalším tématem jsou měkkýši. A nejmenují se tak jen náhodou. Důvod, proč tomu tak je naleznete v učebnici na straně 58. Dělí se na tři skupiny: plže, mlže a hlavonožce a vaším úkolem bude jednotlivé skupiny popsat, znát pár zástupců a jejich význam v přírodě a pro člověka. (Veškeré informace naleznete v učebnici na straně 58 - 62. Stačí velmi stručně, nepřehánějte to s vypisováním úplně všeho).

zde náměty na zajímavá videa týkající se měkkýšů
a) https://www.youtube.com/results?search_query=perlova+farma - získávání perel, obrázek o způsobu si udělejte sami
b) https://www.youtube.com/watch?v=E3N0i_KM8cI - chobotnice jsou velmi inteligentní tvorové, zde vidíte útek z lodi
c) https://www.youtube.com/watch?v=8-E7EpQ9PFs

Fyzika 30. 3.

3Skládání sil
Koukněte se na následující video, na konci si video zastavte a do sešitu si z obrazovky zapište a nakreslete jak se tvoří rovnoběžník sil.
https://youtu.be/UgjMbvR8sjg

Angličtina

PS str. 28/1,2; 29/4; 30/5,6
slovíčka  Unit 4A - opakuj
Další úlohy najdete ve Fredovi. :-)

Připomínám, že většina z vás, ještě neodevzdala referáty z HV, které měly podle původní domluvy dorazit do 27. 3. 

Český jazyk

Trénujeme pravopis - především shodu Př s Po (platí pro sloveso v minulém čase)
1. úkol: učebnice str. 70, cv. 2 - z každého sloupce vyber 2 příklady, vymysli větu a napiš ji do sešitu tak, aby sloveso bylo v min. čase (rozhodni se pro správnou koncovku)
2. úkol: pracovní sešit str. 36 cv. 5 a) - nejdřív označ podmět
Pošlete mi úkoly vypracované a dozvíte se, jestli jste pracovali úspěšně nebo jestli je potřeba něco vylepšit.

Trénujte zde: 
http://dum.zsamskrovi.cz/cj-test-vy_32_inovace_133

https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-shoda-podmetu-s-prisudkem-2-uroven/7768
Dějepis

Přesouváme se z Asie /od starověké Indie a Číny/ do Evropy, konkrétně na jih, do Řecka.
PS - str. 29/ cv.1,2,3,4   a   str. 30/ cv.5,6,7,8
https://www.youtube.com/watch?v=Bwy2Q3e4rNA&t         Starověké Řecko - Kréta - Mínojská kultura
https://www.youtube.com/watch?v=B5SqBtHbMh8            Řečtí bohové
Zápis do sešitu :
Starověké Řecko
- první evropská civilizace - Egejská oblast - hornatá krajina - horká léta a mírné zimy
- obyvatelé - nazývali se Hellénové (svou zemi Hellas)
  zemědělci - pěstování obilí, vinné révy, oliv, chov ovcí a koz
- rozvoj řemesel a obchodu, bronzové výrobky (dovoz : měď, cín, polodrahokamy,slonovina
                                                                     vývoz : hotové výrobky, ovčí vlna,víno a olivový olej)
Kréta
- Mínojská civilizace a kultura (20.-14.st. př.n.l.),hl. město Knóssos - přepychové paláce (na stěnách fresky),
  palác v Knóssu více než 1000 místností, místy 5 pater (připomínal labyrint)
- palácové hospodářství - nejen sídla vládců - i střediska řemesel a skladiště
- posvátné zvíře býk 
- zánik této civilizace v důsledku zemětřesení a vpádu Achájů

Chválím ty, kteří mi již práci poslali. Stále nemám ode všech zpětnou vazbu, zda cvičení plní. Stačí ofotit a poslat na mail: irenapurmova@seznam.cz




Český jazyk

Připomeňte si téma základní skladební dvojice - uč. str. 68. Přísudek jsme spolu natrénovali, podmět najít umíte, pokud je ve větě přímo napsaný. Může se ale stát, že i když není přímo ve větě vyjádřený, i tak ho pomocí první pádové otázky najdeme. Jak je to možné? Sledujte příklad:


Odpoledne vyrazil Jirka na hřiště.   Př - vyrazil, Po - Jirka

Zapomněl si doma klíče. Př - zapomněl si, Po - kdo, co si zapomněl? Jirka - je známý z předchozí věty. Označujeme ho jako podmět nevyjádřený. 

Pokud je Př v minulém čase (končí na -l, -la, -lo, -li/y) a potřebujeme v koncovce i/y, hledáme podmět. Podívej se do učebnice na str. 69 b) shoda přísudku s podmětem. Zkus uč. str. 70 cv. 1 + pracovní sešit str. 36 cv. 3

Najdi a trénuj na: https://cestina4.webnode.cz/testy-pravopis/ 
Vpravo nahoře: on-line testy - skladba
-------------------------------------------------------------------------------------------

19. 3. Zdá se, že na návrat do školy si budeme muset ještě trochu počkat, proto posílám další úkoly:
Na první pádovou otázku může ve větě odpovědět víc slov. Takový Po označujeme jako podmět několikanásobný.
Př: Na výlet jeli žáci i žákyně z 6. A . Po = žáci a žákyně. Jak je to s koncovkami v přísudku v minulém čase? Podívej se do uč. str 69 - druhá část tabulky.
V uč. str. 70 vypracuj cv. 1 - najdi Př, pokud je v minulém čase, najdi Po a podle rodu podmětu doplň do koncovky -i/-y/-a. Toto cvičení vypracuj písemně, podtrhni základní skladební dvojici a pošli buď jako dokument word nebo foto na můj mail.

Buďte zdraví a veselí, trénujte každý den trochu a bude to v suchu. 

Matematika 30. 3. - 3. 4. 2020

Zdravím vás a posílám práci na tento týden. Budeme trénovat společné dělitele a násobky :-)

Mějte se moc hezky a opatrujte se. JM

Týden od 23. do 27. března

Český jazyk

 Tento týden stále ještě trénujeme, co dělat, když potřebujeme napsat koncovku slovesa. Jak na to?

Nejdřív se podíváme na čas. Pokud je sloveso v čase přítomném nebo budoucím (Pepička to neví, ale až to bude vědět, tak nám to poví.) - píšeme měkké i.
Pokud je přísudek v minulém čase, hledáme podmět a podle rodu zvolíme koncovku i/y nebo -a (v rodě středním). To už umíme.

Dneska se podíváme na pár zajímavých podstatných jmen:
slovo dítě je v čísle jednotném rodu středního. V čísle množném přechází k rodu ženskému (TY děti), tak v Př v minulém čase píšeme -y.
Př: Odpoledne běžely děti na hřiště. - Po = děti, Př = běžely (sloveso v minulém čase, Po je rodu ženského)
To samé platí i pro podstatná jména oči, uši. Př: Foukal vítr, tak mě večer bolely uši.

Pokud je Po nevyjádřený a podle tvaru slovesa nebo z předchozí věty víme, že jsme to my, vy, oni - píšeme v Př v minulém čase -i
Př: V neděli jsme s tátou upekli výborný koláč.  Př: upekli jsme   Po: nevyjádřený - my

Najdi a trénuj:

https://www.umimecesky.cz/cviceni-shoda-prisudku-s-podmetem

Vypracuj v pracovním sešitě na str. 15 cv. 4 a pokud máš možnost, pošli ke kontrole a konzultaci na můj e-mail: kolarova.skola@seznam.cz
Se všemi třídami nám funguje komunikace přes Messenger, pokud založíte skupinu, bude to fajn.

Pokud si s něčím nebudeš vědět rady, napiš a ptej se! 

Přírodopis a zeměpis 23. - 29. 3.

Hezký den,
připomínám, že zadanou práci (výpisky) máte do konce března. Referáty měly termín 20.3., přesto mi od některých z vás nedorazily.
Zkontrolujte si školu online, máte tam známky za referáty. 
Během příštího týdne počítejte s online testem týkajícím se Žahavců a Hlístů. 
Moc děkuji za vaši odvahu pracovat takhle samostatně, a děkuji i rodičům, kteří posíláte ze svých emailů práce dětí.
Až budeme mít společnou konverzaci na messengeru, domluvíme se na online hovoru. 
 S pozdravem B. Marxová

Matematika 16. - 20. 3. 2020

Matematika 12. - 13. 3. 2020

Komunikace přes mail janamusilkova@centrum.cz nebo přes Messenger.

Fyzika 20. 3.

Tak doufám, že jste si zopakovali co jste měli a budeme muset začít novou látku.
Tření
Prosím koukněte na následující odkaz. Snažil jsem se najít něco, kde to pro vás bude lehce srozumitelné. Jde mi o to, abyste pochopili, co tření je.
https://youtu.be/0CChJE9TVQk

Zápis do sešitu bude tento. To bych rád, abyste uměli:

Tření je fyzikální jev, který vzniká při pohybu. Setkáváme se s ním téměř pravidelně i v každodenním životě. Nutno říci, že tření je často i velmi žádané, na druhou stranu se ho někdy snažíme co nejvíce minimalizovat.

Tření je doprovázeno třecími silami. Třecí síla působí přesně v opačném směru, než síla pohybová. Pokud je třecí síla menší, než síla pohybu, výsledek je takový, že se těleso pohybuje. Pokud se třecí síla v daný okamžik rovná síle, která způsobuje pohyb tělesa, těleso se zastaví, je v klidu. Pokud by byla třecí síla dokonce větší, než síla, kterou je těleso uváděno do pohybu, tak se těleso vůbec nezačne pohybovat.

Na velikost třecích sil má vliv jednak hmotnost tělesa a dále potom stykové plochy dvou těles. Zpravidla se jedná o přisedlou vrstvu pohybujícího se tělesa a vrchní vrstvu podložky, po které se těleso pohybuje.

Angličtina na období od 20. 3. do 27. 3. 2020

Úkol pro rodiče: prosím aktivujte Freda :-) podle dodaných údajů. 
PS str. 26-27/ myšlenková mapa

Zápis do sešitu AJ:
Past simple - minulý čas prostý

Tvar minulého času u pravidelných sloves

sloveso + koncovka ED

work - worked
play - played
look - looked

Pozor !!! 
Slovesa končící na - y (kromě slovesa play)
cry - cried  (změna na "i" a koncovka -ed)

stop - stopped
travel - travelled


Referát - Známá osobnost z anglicky mluvící země (herec, zpěvák, sportovec, vědec atd. )
NEKOPÍRUJTE!!!! (jinak vám to zase budu vracet k přepracování)

Forma zpracování referátu: 
Referát může být zpracován v češtině a bude doplněn myšlenkovou mapou, která bude obsahovat jednotlivá anglická slovíčka spojená s tématem 
/např. u anglicky mluvících zemí bude myšlenková mapa obsahovat slovíčka jako obyvatel, hlavní město, pojmenování jednotlivých částí nebo krajů země atd, u svátků a tradic zase názvy jednotlivých svátků a předmětů spjatých s danou tradicí, např. Saint George Day - drak, růže atd. 

Referát lze odevzdat elektronicky na adresu: radka.krunclik@gmail.com
Do předmětu emailu uveďte své celé jméno a třídu.
Referát v papírové podobě odevzdáte po návratu do školy. 

Referáty nekopírujte z internetu a zvláště ne z wikipedie včetně hypertextových odkazů :-) (na tom už jsme se domlouvali :-) Vyhledejte informace a vlastními slovy téma zpracujte. Zkopírované texty nebudou uznány. 
Referáty zasílejte jako přílohu mailu ve formátu .doc (.docx)

Dále k procvičování online: 
https://www.helpforenglish.cz
nebo využít
https://www.helpforenglish.cz/article/2020031201-english-me-pro-zaky-studenty-a-ucitele-nyni-na-mesic-zdarma

http://www.testpark.cz/testy/anglictina

https://www.jazyky-online.info/anglictina/procvicovani.php

Zajímavá témata k referátům
https://www.lite.cz/o-nas/zdarma-ke-stazeni

Z
adání z minulých týdnů: 
11. 3. až 20.3. 2020
Vypracujte v PS: 
str. 21/ cv. 5, str. 22-23/cv. 6,7,8, 10
str. 25/ cv. Reading

Zpracujte referáty na téma: 
1) Anglicky mluvící země - (výběr z jednotlivých států, měst, zajímavých míst v těchto zemích, např. Kanada, Sydney, národní parky atd.)
2) Svátky v anglicky mluvících zemích (výběr ze jednotlivých svátků v jednotlivých státech nebo celkový přehled v jednom ze států)


Přírodopis: (do konce března)

1)      Vypracovat výpisky 

a)      str 46 – 47: Bičíkovci, Kořenonožci, Dírkonošci

b)      str. 48 – 51 – Žahavci ( významní zástupci, význam v přírodě)

c)      str.52 -55 – Ploštěnci  (zástupci, způsob života, význam)

d)      str. 56-57 – Hlísti  (zástupci, význam)

2)      Vypracovat referát na libovolné 2 zástupce z výše uvedených skupin: (celé jméno organismu, výskyt, význam, obrázky, odkazy na videa a.t.p)

Referát odešlete vyfocený nebo elektronicky zpracovaný na mail: bmarxova@gmail.com, budete z něj ohodnoceni.

Ze zpracovaných výpisků budeme po návratu do školy a opakování psát test.

V případě zájmu odkazy na zajímavá videa:

a)      Korálové útesy (žahavci) https://www.youtube.com/watch?v=4a8vI0gmr28

b)      Parazité našeho těla ( ploštěnci, hlísti) https://www.youtube.com/watch?v=iKlJTDCSl84

c)       Medúzy (žahavci) https://www.youtube.com/watch?v=DpBfq3ua7Qc

  

Zeměpis: (do konce března)

Dodělat klimatická pásma.

1)      Výpisky z učebnice: str. 50 -51 – polární kraje

2)      Výpisky z učebnice: str 40 -41 a str 86 – 87 – voda na zemi (zejména se zaměřit na tučně vyznačené pojmy, vypsat si je a vědět, co znamenají)
3)      Odkazy na zajímavá videa 

   a)      https://www.youtube.com/watch?v=qQubdU9NV0c&t=1252s – příběh lesa

   b)      https://www.youtube.com/watch?v=RwYVK27gAk4 – Polární svět

   c)      https://www.ceskatelevize.cz/porady/11126999091-minuty-z-prirody/215562220300014-lisejnikova-tundra/ - tundra a lišejníky ( subpolární oblasti)

   d)      https://www.youtube.com/watch?v=Molg9Qhr6LQ – nezkreslená věda (voda)

 NEDĚSTE SE MNOŽSTVÍ, MÁTE NA TO DOST ČASU, ROZVRHNĚTE SI TO. DŮVĚŘUJU VAŠIM SCHOPNOSTEM. OPATRUJTE SE A KDYBY COKOLI, PIŠTE. B. Marxová

 

Dějepis

20. - 27.3.
vypracujte 2 referáty na téma „Starověká Indie" a „Starověká Čína", které mi, prosím, pošlete do 27. 3. na můj email.
Zaměřte se na : přírodní podmínky, poloha, povrch, pohoří, řeky, pěstované plodiny, živočichové, obyvatelstvo - vrstvy, jazyk, písmo, kultura, náboženství, vynálezy a přínos pro lidstvo, zajímavosti
.......................................................................................................

13. - 20.3.
najdete v pracovním sešitě, kde je dokončení tematu starověká Čína a souhrnné opakování Indie a Číny.
PS str. 23/cv. 1 /nápověda : Čchin, ztracené/ cv.2, cv.3 str. 24/cv. 4 + opakování cv.1,2,3
V případě nouze se ozvěte na můj email : irenapurmova@seznam.cz

Informatika

Zdravím a prosím o zaslání vašich referátů na předmět Informatika do mailu janamusilkova@centrum.cz - termín do 31. 3. 2020. Děkuji :-) Jana Musílková

HOME ZŠ a MŠ Brozany nad Ohří
Hom ZŠ a MŠ Brozany nad Ohří

Created by © 2015 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign